۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۱۱
کد خبرنگار: 1906
کد خبر: 83901462
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

قابل توجه فدراسیون فوتبال و نهادهای نظارتی

۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۱۱
کد خبر: 83901462
مجید روان‌ستان
قابل توجه فدراسیون فوتبال و نهادهای نظارتی

تهران- ایرناپلاس- با توجه به نزدیک شدن به پایان بازی‌های لیگ برتر و طرح شایعه‌های مختلف از تبانی، انتظار می‌رود مسئولان امر در فدراسیون فوتبال و نهادهای نظارتی توجه ویژه‌ای داشته باشند تا علاج واقعه پیش از وقوع صورت گیرد.

به گزارش ایرناپلاس، فرداشب (دوشنبه‌شب ۲۰ مرداد) در ادامه‌ بازی‌های لیگ برتر، نتیجه بازی برای دو تیم بسیار حیاتی است. دو تیم میانه‌جدولی صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان به ترتیب با تیم‌های پیکان و گل‌گهرسیرجان مسابقه دارند که خطر سقوط به لیگ یک را حس می‌کنند.

طرفداران فوتبال پاک همه امیدشان به تیم‌های صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان است که با نهایت تلاش خود برای تجلی فوتبال پاک و بازی جوانمردانه برابر حریفان خود قرار گیرند. فدراسیون فوتبال و نهادهای نظارتی برای پیشگری از هرگونه شائبه‌ای، ضروری است نظارت ویژه‌ای به این دو دیدار داشته باشند.
در مورد دیگر مسابقات نیز با توجه به رقابت دو تیم تراکتورسازی و فولاد برای کسب سهمیه بازی‏‌های آسیایی،‌ رقابت آنها با شاهین‌ بوشهر و سایپا جذابیت خاص خود را خواهد داشت.

با این حال،‌ نکته مهم در این روزها، همت و تلاش مسئولان مربوطه برای کوتاه کردن دست‌های ناپاک از فوتبال و نمایش فوتبال پاک از سوی تیم‌هایی است که نتایج این بازی‌ها تاثیری در سرنوشت آنها ندارد.
نباید فراموش کرد در شرایط کنونی احتمال هرگونه تماس با بازیکنان تیم‌ها از سوی دلالان وجود دارد. از طرفی شایعه‌های مختلفی مطرح شده مبنی بر اینکه برخی دلال‌ها با توجه به نفوذ بسیار بالایی که دارند می‌توانند بازیکن را ترغیب به تبانی کنند. مانند آنچه در سال‌های اخیر رخ داده و هیچگاه برخوردی صورت نگرفته است.

برای نمونه می‌توان به اقدامات صورت گرفته در سال‌های گذشته اشاره کرد که برخی از تیم‌ها به دلیل اوضاع مالی خوب، به بازیکنان تیم‌هایی که توان مالی اندکی دارند، پیشنهادهای مالی ارائه دادند. اشاره کردن به این موضوع،‌ به معنای تهمت و افترا زدن به تیم‌های لیگ برتری نیست؛ بلکه فقط درس گرفتن از تجربه‌های سال‌های گذشته است.

در این رابطه قصد داشتیم با رئیس کمیته انضباطی گفت‌وگو کنیم که در پاسخ گفتند باید با روابط عمومی فدراسیون فوتبال هماهنگ شود!
چندی پیش نیز رئیس کمیته داوران، حاضر به پاسخگویی نبود و او نیز همین جمله را تکرار کرد.
با روابط عمومی فدراسیون فوتبال تماس گرفتیم که او پاسخ داد: پرسش‌های خود را بفرستیم تا مصاحبه انجام شود. امیر مهدی‌علوی که خود نیز از اهالی رسانه‌ است درخواست کرده سوالات مکتوب فرستاده و بعد در صورت صلاحدید، مصاحبه انجام شود.
پرسشی که مطرح می‌شود اینکه آیا کمیته داوران و کمیته انضباطی مستقل نیستند!؟

۷ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.